Kinderarbeid in MIAT Gent
Vond plaats op zondag 27 november 2016 - 09.45 u (ingang van het museum)
Museum over industrie, arbeid en textiel, Minnemeers 10, 9000 Gent
€ 5 p.p. voor leden KVIV+VIK=ie-net en familie, € 20 p.p. voor niet-leden op BE61 3631 5273 3917 (opgelet: nieuw rekeningnummer!) van KVIV OVL met de vermelding van MIAT- 27/11/2016 + uw naam

Kinderen horen te spelen en naar school te gaan. Werken en geld verdienen, dat mogen enkel volwassenen. Discussie gesloten, of toch niet? We grijpen de kans in het MIAT om de tijdelijke tentoonstelling ‘Made by Children. Kinderarbeid vroeger en nu’ onder de deskundige leiding van een gids.
Verrassende, persoonlijke en meeslepende verhalen, pakkende foto’s en persoonlijke spullen tonen het leven van kinderen en jongeren. Ontdek de levensweg van een jonge Gentse textielarbeidster uit de 19de eeuw, een Belgisch kindsterretje uit de 20ste eeuw of een Congolese jongen die vandaag kobalt delft in de mijnen voor smartphones. Kinderarbeid krijgt in deze expo een gezicht.

pic_27-11-2016_kinderarbeid_550

Info over de tentoonstelling op http://www.miat.gent.be/nl/activiteiten/tijdelijke-expos/expo-made-by-children-kinderarbeid-vroeger-en-nu

Hier inschrijven.