Bezoek ORSI – Robotic Surgery Institute – VOLZET
Bezoek ORSI – Robotic Surgery Institute – VOLZET Inschrijven kan t.e.m. donderdag 17 augustus 2017!
Vond plaats op donderdag 24 augustus 2017 - 14u15 tot 16u00
O.L.Vr. Robotic Surgery Institute, Proefhoevestraat 12, 9090 Melle
€ 5,00 (leden en familie) - € 20,00 (niet-leden)

ORSI SERVICES (Melle) is  een centrum voor chirurgische innovatie, waar de industrie, zorgverleners en academici samenwerken rond het verbeteren van minimaal invasieve technieken. Dit zijn methodes die aan de hand van moderne technologische evoluties met grotere nauwkeurigheid kunnen werken dan de conventionele methodes.

Het grootste opleidingscentrum robotchirurgie van Europa ligt  in Melle. In 2016 studeerden een 500 tal  robotchirurgen af. Dat zijn chirurgen die gebruik maken van een fijngevoelige robot om heel precies te werken. Volgens experten is robotchirurgie veel efficiënter voor het minutieus verwijderen van tumoren bij prostaatkanker, de meest voorkomende kanker bij mannen.

Programma:

14u15: Onthaal

14u30: Bezoek onder leiding van dhr. Korneel Vandenbroucke – general manager ORSI

Uiteenzetting over ORSI met open debat over robotica in de chirurgie

Rondleiding met simulatie van robottoepassingen

16u00: Einde

Een organisatie van ie-net KVIV OVL.

Meer info en inschrijven via ie-net