Engage: Sportinitiatie – schermen
Engage: Sportinitiatie – schermen Inschrijven kan t.e.m. donderdag 7 december 2017!
Vond plaats op zaterdag 9 december 2017 - 16:00
Sint-Baafsplein, 9000 Gent
€ 30,00 (leden en familie) - € 35,00 (niet-leden)

Wanneer de meeste mensen aan zwaardvechten denken, komen beelden boven van ridders die hun veel te zware zwaard met slordige bewegingen meer als knuppel hanteren dan dat ze de scherpe rand gebruiken. Zwaardvechten in de moderne wereld gebeurt echter op een heel andere; meer elegante manier. Het hedendaagse schermen is als sport ontstaan in de 19e eeuw in Italië. Het was ook een van de eerste sporten die op de Olympische Spelen werd beoefend.

Via Engage bieden we je de kans om de nobele kunst van het schermen te leren kennen door middel van een initiatie in de lokalen van de 400 jaar oude St-Michielsgilde.

Altijd al eens willen weten of je een goede musketier zou zijn? Schrijf je dan zeker in!

Het aantal inschrijvingen is beperkt, maar indien de activiteit al volzet zou zijn, schrijf je dan zeker wel nog in om op de reservelijst te komen. Misschien contacteert ons secretariaat je dan wel indien er nog een plaats vrij zou komen.