AIG Engineer of the Year
Vond plaats op maandag 28 mei 2018 - 19u
Gemeenteraadzaal Stadhuis Gent, Botermarkt 1, Gent

Laureaat ‘AIG Engineer of the Year’

ir. Annick De Poorter is op 28 mei 2018 in het Stadhuis van Gent uitgeroepen als laureaat van de ‘AIG Engineer of the Year 2018’ Award.
Zij haalde het van 18 andere nominaties en heeft de prijs uitgereikt gekregen uit de handen van de rector van de UGent, Rik Van de Walle.

Uitgebreid verslag zal te lezen zijn in het AIG-Nieuws van 01/07/2018.

De faculteit en haar alumnivereniging AIG (Alumni Ingenieurs UGent) hebben een nieuw initiatief in het leven geroepen: de ‘AIG Engineer of the Year’, waarmee we jaarlijks een verdienstelijke alumnus of alumna huldigen, die recent een belangrijke innovatie of prestatie realiseerde in zijn/haar bedrijf of instelling en/of een significante maatschappelijke bijdrage leverde.

We ontvingen een groot aantal nominaties, waarbij telkens zeer verdienstelijke ingenieurs werden voorgesteld. Er werd een jury samengesteld met ervaren collega’s uit de industrie en academische wereld. De selectie van de winnaar was niet evident, maar de uiteindelijke winnaar werd met ruime meerderheid van stemmen door de juryleden verkozen.

Het ‘AIG Engineer of the Year’ event zal doorgaan op maandag 28 mei in de gemeenteraadzaal van het Stadhuis van Gent, met start om 19:00 u.

Tijdens dit event zal de winnaar bekendgemaakt worden, en zal het thema ‘Innovatie in Belgische bedrijven’ uitgebreid aan bod komen. We voorzien ruime netwerkgelegenheid tijdens dit event.

Naast de bekendmaking van de winnaar, voorzien we ook een panelgesprek met als thema “Hoe kunnen Belgische technologiebedrijven verder innoveren en uitblinken? wat is het ideale ingenieursprofiel? en hoe zorgen we ervoor dat alle vacatures voor ingenieurs in Vlaamse bedrijven ingevuld geraken?”.

Programma:

– Verwelkoming door Bruno Geltmeyer, voorzitter alumnivereniging.

– Panelgesprek met als thema “Hoe kunnen Belgische technologiebedrijven verder innoveren en uitblinken? wat is het ideale ingenieursprofiel? en hoe zorgen we ervoor dat alle vacatures voor ingenieurs in Vlaamse bedrijven ingevuld geraken?”.

Deelnemers aan het panel:

• Geert Moerman, Gedelegeerd Bestuurder VOKA Oost-Vlaanderen.
  • Christophe Peeters, Schepen van Financiën, Feesten, Middenstand en Innovatie, Stad Gent.
  • Rik Van de Walle, Rector UGent.
  • Christiane Malcorps, Executive Vice President, Solvay.
  • Mieke Vermeiren, Chief Experte Talent en Arbeidsmarkt, Agoria, Vlaamse Regio.
  • Derrick Gosselin, Hoogleraar Strategie en Industriële & Technologie Marketing, UGent – Fellow in Innovation and Technology, Oxford Martin School, University of Oxford.

Panel Moderator:

• Hilde Schuddinck, VOKA, Oost-Vlaanderen

– Bekendmaking van de ‘AIG Engineer of the Year 2018’ winnaar.

– Uitreiking ‘AIG Engineer of the Year’ Award door de rector van UGent.

– Presentatie door de ‘AIG Engineer of the Year’ winnaar en voorstelling van de gerealiseerde innovaties.

– Slotwoord door decaan Patrick De Baets.

– Netwerkreceptie met luxebroodjes in het Oostenrijks salon, Stadhuis Gent.

Inschrijven: https://webappsx.ugent.be/eventManager/events/alumnifea