TechBoost! Prof. Guy Marin: Van molecule tot proces en product
TechBoost! Prof. Guy Marin: Van molecule tot proces en product Ontdek hoe ingenieurs chemie op grote schaal duurzaam inzetten voor het oplossen van de uitdagingen van onze tijd
Vond plaats op donderdag 3 mei 2018
Plateau, Jozef Plateaustraat 22, 9000 Gent
Editie van 6e
€ 0,00 (leden en familie) - € 30,00 (niet-leden) - Gratis voor AIG-lid, ie-net-lid, UGain Alumnus, student FEA UGent, personeel FEA UGent

Bekijk hier de TechBoost! 2018 videomontage!

Prof. Guy Marin, UGent, is actief op het gebied van de chemische reactietechniek. In zijn les zal hij kort de basisprincipes van deze wetenschappelijke discipline schetsen. Vervolgens zal hij een aantal toepassingen de revue laten passeren. Deze gaan van het ontwerp van chemische reactoren tot het richting geven aan de ontwikkeling van nieuwe materialen in het algemeen en van katalysatoren en polymeren in het bijzonder. De aandacht zal daarbij vooral gaan naar bijdragen van het Laboratorium voor Chemische Technologie (LCT) tot mogelijke technische oplossingen voor de globale klimaatverandering. De expertise van het LCT is ook op het gebied van duurzame chemie wereldwijd erkend, met name wanneer het gaat over de vervanging van fossiele door hernieuwbare grondstoffen en over het (her)gebruik van afvalstoffen inclusief CO2.

Ook dit jaar is er een voorprogramma voorzien, waarin een aantal expert‐sprekers een specifiek aspect van chemische processen zullen toelichten. Zowel academische als industriële sprekers komen aan bod. Dit voorprogramma wordt afgesloten met een broodjesmaaltijd.

De TechBoost!-les van Guy Marin gaat door in het gerenoveerde Plateaugebouw!
Nadien wordt een mooie netwerkreceptie aangeboden in de Foyer van het Ufo-gebouw van de Universiteit in de Sint‐Pietersnieuwstraat (tussen het Rectoraat en het Technicum). Er is parkeergelegenheid op de parking Rectoraat en onder het Ufo.

Tijdens de receptie worden verschillende experimenten rond het thema getoond, kan u collega’s ingenieurs ontmoeten, alsook professoren en onderzoekers van de vakgroepen van onze faculteit, kan u nieuwe contacten leggen en bestaande contacten versterken! In navolging van voorgaande edities verwachten we 500+ deelnemers!

Programma

1600u-17:30u: Voorprogramma met lezingen in het kader van het thema van TechBoost! 2018

16u00-16u20: prof. Egbert S.J. Lox – Senior Vice President Government Affairs Umicore
Umicore materialen voor duurzame mobiliteit