Update@Campus – Intercultureel Management
Update@Campus – Intercultureel Management Luc De Haes
Inschrijven kan t.e.m. woensdag 24 oktober 2018!
Vond plaats op woensdag 24 oktober 2018 - 19u
Campus Coupure - Auditorium Oehoe, Coupure Links 653, 9000 Gent

Intercultureel Management

AIG/ie-net-leden

UGain-alumni

Student FEA

Personeel FEA

Student FBW

Personeel FBW

Niet-leden

Presentatie Update@Campus

Luc De Haes zal ons tijdens Update@Campus 2018 gedurende anderhalf uur onderhouden met een verhaal over intercultureel management waarin hij bruikbare inzichten voor ingenieurs aanreikt.

Luc De Haes is master in de organisatiepsychologie. Hij is de oprichter en managing director van Leuvion, dat bedrijven ondersteunt bij hun business development over de grenzen heen, met een nadruk op de culturele uitdagingen. Luc staat gekend als een bevlogen spreker en wordt vaak gevraagd als gastdocent over zijn expertise rond intercultureel communiceren door o.a. de UGent, de Vlerick Business School en de Antwerp Management School, maar ook door internationale organisaties zoals de Europese Commissie. Op 24 oktober krijgen wij ook de kans om van hem iets bij te leren tijdens Update@Campus.

Vertrekkende vanuit de expliciete cultuur, nl. het (soms stereotype) gedrag en de normen die bij een cultuur horen, zal Luc ons helpen deze beter te begrijpen door op zoek te gaan naar de onderliggende culturele waarden. Een beter begrip van deze waarden kan leiden tot meer effectieve communicatie en gedrag. Dit zal ons duidelijk gemaakt worden aan de hand van twee voorbeelden, nl. het tonen van respect en het opbouwen van vertrouwen.

Traditiegetrouw vindt Update@Campus plaats op de campus Coupure en ziet het programma er als volgt uit:

– 19u00-19u30: Ontvangst
– 19u30-19u35: Korte verwelkoming