Wandeling Kalkense Meersen
Wandeling Kalkense Meersen Inschrijven kan t.e.m. zaterdag 8 september 2018!
Vond plaats op zondag 9 september 2018 - 14u - Vermoedelijk einduur 16u30-17u
Aard, 9260 Schellebelle - Parkeren op het dorpsplein van Schellebelle

Wandeling

AIG-lid

Niet-lid

Na de oversteek van de Schelde wandelen we door Wijmeers, het gecontroleerde overstromingsgebied dat in het kader van de Sigma werken werd gerealiseerd in de Kalkense Meersen. Behalve de beveiliging van het Scheldebekken tegen overstromingen, beoogde dit project van de Vlaamse Waterweg en Agentschap Natuur en Bos ook de promotie van zachte recreatie en de ontwikkeling van een nieuw stuk waardevolle natuur.

Onze Natuurpunt-gids zal tijdens de wandeling wijzen op de snel evoluerende fauna en flora en uitleg geven over de werking van het overstromingsgebied.

Parkeren op het dorpsplein van Schellebelle en met het (gratis) veer de Schelde oversteken.