Young Inspires Experienced 2018 – Uitnodiging
Vond plaats op maandag 23 april 2018 - 18u30
Plateaugebouw - Plateauzaal, Jozef Plateaustraat 22, 9000 Gent

De expertgroep Energie-Elektrotechniek van ie-net, het dynamisch netwerk voor burgerlijk, bio- en industrieel ingenieurs in Vlaanderen en Brussel, organiseert 23 april Young Inspires Experienced: hét event om ingenieursstudenten en jonge ingenieurs met passie voor energie met elkaar in contact te brengen:

Wat? Een aantal ingenieuze Ma- en PhD-studenten en jonge ingenieurs met een eerste werkervaring komen aan het woord om toelichting te geven bij hun onderzoek/werk in het razend veelzijdige, boeiende en actuele energiedomein. Dit wordt gevolgd door een speeddate en netwerking voorzien van een hapje en een drankje. Onder de aanwezigen zal bovendien een gratis testrit verloot worden met een elektrische wagen.

Voor wie? (Voor)laatstejaars studenten met een passie voor energie en duurzaamheid alsook jong afgestudeerden actief op duurzame energie

Programma:

18u30 Onthaal
19u00 Inleiding
19u10 Presentaties van 4 jonge sprekers

• Sam Haemels (UGent) – Energietrilemma: een verkenning van het Belgische elektriciteitslandschap in 2030
  • Giel-Jan Degezelle (Total) – Energy savings on a petrochemical site
  • Vasileios Papadopoulos (UGent) – Applying deep learning techniques to design and control Hybrid Energy Storage Systems (HESS) in industrial users”
  • Elise Steyaert (Vlaams EnergieBedrijf) – De publieke renovatiegolf: onze grote, meest duurzame en meest onderbenutte energiebron

20u30 Key-note speaker: Frederik Loeckx (Flux 50) – De essentie van samenwerken in de energiesector
21u00 Discussie – Speeddate & Netwerking met hapje en drankje
22u30 Einde