Bezoek aan het AfricaMuseum
Bezoek aan het AfricaMuseum Inschrijven kan t.e.m. woensdag 11 september 2019!
Vond plaats op zaterdag 14 september 2019 - Verzamelen 14:45 - Start gidsbeurten 15:00
Koninklijk Museum voor Midden-Afrika Leuvensesteenweg 13, 3080 Tervuren Opgelet: moeilijk parkeren in omgeving!

Bezoek AfricaMuseum

Reservering restaurant “Istas”

AIG-leden

Niet-leden

Het AfricaMuseum onderging een wonderbaarlijke transformatie na een vijfjarige restauratie en renovatie, en is nu een state-of-the-art voorbeeld voor andere musea wereldwijd. AIG organiseert een bezoek met een deskundige rondleiding waarbij vertegenwoordigers van Denys, de aannemer die de restauratiewerken uitvoerde, aanwezig zullen zijn.

Naast de bouwkundige werken en de complexe nieuwe invulling binnen de prachtige parkomgeving van Tervuren was de invulling van het museum een grote uitdaging. Het beeld van het hedendaagse Afrika en ons koloniaal verleden combineren, is en was een grote uitdaging voor de samenstellers van de collectie. Het foute verleden in vraag stellen zonder het te verzwijgen of weg te gommen was een moeilijke klus waarin men wonderwel geslaagd is.

Alvast de moeite voor een herfstuitstap!

Na het bezoek van het museum voorzien we de mogelijkheid om iets te eten in het bekende restaurant “Istas” in Jezus-Eik, een zaak die al bestaat sinds 1875. Zowel het interieur als de menukaart zijn de moeite waard!

Het adres is Brusselsesteenweg 65, 3090 Overijse; en er is een gratis privé-parking. Iedereen rekent af voor zijn maaltijd ter plaatse, maar we vragen wel een voorschot van 10 € ter garantie voor de reservering.