Engage – Lezing: betrouwbaarheid kerncentrales
Engage – Lezing: betrouwbaarheid kerncentrales Inschrijven kan t.e.m. dinsdag 2 april 2019!
Vond plaats op dinsdag 2 april 2019 - 19:30
Jozef Plateauzaal, Plateau

Lezing

Lid

gratis

Niet-lid

Op 2 april organiseren we de tweede lezing van het jaar, dit keer een technische. We nodigen Peter Moens, site manager bij Engie Electrabel Kerncentrale Doel, uit in de Plateau voor een lezing rond betrouwbaarheid van de kerncentrales. Meer concreet proberen we een antwoord te krijgen op vragen zoals: hoe vaak moet een centrale onderhoud krijgen, waarom wordt de productie soms onverwacht onderbroken, wat is de impact van regelgeving, …

Gedurende het eerste half uur zal Peter deze zaken toelichten in het kader van een bredere inleiding. Het merendeel van de avond gaat echter naar een volledig vragenuur, waar Engie gezegd heeft geen taboes te hebben. Indien nodig zullen wij wel bijsturen om de avond technisch te houden. Na de lezing is er uiteraard een receptie voorzien. Deze activiteit is gratis voor leden en €5 voor niet-leden. Inschrijven is verplicht, via de site, en pas bevestigd na betaling (indien niet-lid).

Kort:
– Wat: Lezing & vragen
– Waar: Jozef Plateauzaal (Jozef Plateaustraat 22)
– Wanneer: 2 april vanaf 19u30
– Wie: €5 (nt-lid) / gratis (lid)