AIG algemene vergadering + Lezing tweede fase van het Lam Gods project
AIG algemene vergadering + Lezing tweede fase van het Lam Gods project Inschrijven kan t.e.m. dinsdag 23 februari 2021!
Vond plaats op dinsdag 23 februari 2021 - 19-21 u.

Algemene vergadering

Lezing Lam Gods

AIG-lid

gratis

Niet-lid

Click here to join the meeting

Digitaal live event.

De raad van bestuur AIG nodigt alle leden uit op de jaarlijkse algemene vergadering.

• 19 u.: Aanvang algemene vergadering
  • 20 u.: Lezing: De tweede fase van het Lam Gods project: de revelatie van de restauratie.
    Kathleen Froyen, on-site coördinator en conservator van het Lam Gods restauratieproject.

Agenda algemene vergadering

• Opening en verwelkoming
  • Verslag van de raad van bestuur
  • Verslag omtrent het resultaat en de balans 2020 en de begroting 2021
  • Verslag van de commissarissen
  • Goedkeuring rekeningen 2020 en begroting 2021
  • Kwijting aan de leden van de raad van bestuur en de commissarissen
  • Aanstelling commissarissen voor nazicht van het boekjaar 2021
  • Bepaling lidmaatschapsbijdrage 2022
  • Aankondiging prijzen
  • Statutaire verkiezingen en verkiezing voorzitter en ondervoorzitter
  • Rondvraag en varia
  • Toespraak nieuwe voorzitter.

Lezing door Kathleen Froyen

Deze lezing brengt een overzicht van de tweede fase van het Lam Gods restauratieproject, waarin het centrale paneel De Aanbidding van het Lam Gods en de onderste binnenluiken werden behandeld. Tijdens de restauratie, uitgevoerd van 2016 -2019 door het Koninklijk Instituut voor het Kunstpatrimonium (KIK) in het MSK Gent, werden de panelen ontdaan van eeuwenoude overschilderingen en werd de uitzonderlijke kwaliteit van het origineel van de Gebroeders Van Eyck centimeter per centimeter blootgelegd. De evolutie van de restauratie zal in detail worden getoond, met aandacht voor de gebruikte onderzoeks- en behandelingsmethoden en de ontdekkingen van nieuwe elementen.