Bezoek Oosterweel werf – VOLZET
Bezoek Oosterweel werf – VOLZET Inschrijven kan t.e.m. donderdag 16 september 2021!
Vond plaats op zaterdag 25 september 2021 - 9.15 u.
Nog te ontvangen

Bezoek Oosterweel werf

AIG-leden

gratis

Niet-leden

Het was een zeer zonnige en mooie zaterdagochtend. Zo konden we als AIG voluit genieten van deze dubbele primeur: het eerste AIG-event dat weer volledige fysiek kon doorgaan, en de eerste externe groep die de Oosterweelwerf in Vlaanderen mocht bezoeken. De bouwheer, Lantis, had deze primeur dan ook perfect voorbereid (de koffie en koeken stonden klaar) en ook alle deelnemers waren mooi op tijd. Na een toelichting in de werfkeet om het project te situeren en de verschillende onderdelen van de gehele Oosterweelverbinding wat de duiden, werden we met een bus rondgereden op de werf op Linkeroever.  We zagen niet alleen grootse wegeniswerken (inclusief de noodzakelijke bruggen en tunnels), maar ook heel wat tijdelijke constructies om het bestaande verkeer zo vlot mogelijk de werf te laten passeren. We zagen ook heel wat investeringen voor de fietsers (meer dan 15 kilometer fietspaden), voor de aanwezige fauna (o.a. een ecoduct) en de omwonenden (o.a. geluidsschermen en –bermen).  We klommen tot bovenop nieuwe viaducten om van daaruit deze gigantische bouwwerf te kunnen overschouwen en ons uitgebreid het hoe en waarom van deze werf te laten toelichten. Voor de aanwezige deelnemers was het in elk geval een geslaagde herneming van de AIG-activiteiten op het terrein.

Stilaan openen bouwheren en aannemers opnieuw hun werven voor externe bezoekers. Zo toont Lantis (bouwheer van het volledige Oosterweelproject) specifiek voor AIG zijn werf op Linkeroever op zaterdagvoormiddag 25 september.

AIG-leden die (verplicht) op voorhand inschrijven, worden op 25 september om 9.15 u. verwacht op de werf. Na een presentatie van het volledige project en de specifieke werken op Linkeroever, gaan we het terrein op om ogen en oren de kost te geven. Afsluiten doen we rond de middag.

Inschrijvers krijgen in de week voorafgaand aan het bezoek alle nodige praktische info (plannetje van waar je precies verwacht wordt, gedetailleerd programma, veiligheidsmaatregelen). Stevig (werf)schoeisel moet zelf voorzien worden.

Voor meer info over de werken op Linkeroever, zie https://www.oosterweelverbinding.be/linkeroever/nl

Schrijf u in vóór 17 september ….

Facebookevent