Tuupe Tegoare – Conference Wim Claeys “Was ‘t er iets te doen misschien?”
Tuupe Tegoare – Conference Wim Claeys “Was ‘t er iets te doen misschien?” Inschrijven kan t.e.m. donderdag 30 november 2023!
Vond plaats op vrijdag 1 december 2023 - 19:45
Benedenzaal van het Lakenmetershuis, Vrijdagmarkt 24, 9000 Gent

Conference Wim Claeys + 2 drankjes

AIG-leden (+partner)

niet-leden

Graag nodigen wij u uit op onze jaarlijkse ludieke Gentse avond, op vrijdag 1 december 2023 om 19u45.

Wim Claeys, Gentse muzikant, cabaretier en folkzanger, brengt zijn kritische en humoristische kijk op de verhalen en gebeurtenissen vanuit het Gentse stadhuis. Het wordt eens goed lachen met de Gentse politiek.

Hij is door veel Gentenaars gekend als presentator van het dagelijks Gentse Feesten-verslag op AVS.
Hij neemt u mee terug naar het afgelopen jaar. Een jaar waarin hij zelf van alles heeft meegemaakt én een jaar waarin hij elke dag de krant heeft gelezen en het reilen en zeilen in Gent gevolgd, van de gemeenteraad over de Speakers’ Corner tot de Buffalo’s. Geen trend of nieuwe ontwikkeling in Gent is aan zijn aandacht ontsnapt. Welke trends in Gent zijn hem opgevallen? Hoe goed is Gent bestuurd? Wat weet u nog van de hoogte- of dieptepunten van afgelopen jaar?
Bovendien heeft hij, als notoir slachtoffer van fietsdiefstallen, de stad tientallen keren te voet doorkruist. In “Was ‘ter iets te doen misschien?” vertelt en bezingt hij zijn meest de frappante, pakkende en hilarische belevenissen van afgelopen jaar.

Hij steekt graag de draak met “nieuwkomers uit het Westen”, met woke en met Filip Watteeuw. Gewaagd, want zijn eigen lief is een West-Vlaamse.

Zijn liefde voor muziek en voor Gent zit er al van jongs af in. Hij groeide op in een familie waar dialect spreken als een erezaak werd beschouwd en luisterde al vroeg naar de platen van Romain De Coninck en Walter De Buck. Toen hij in 1996 terugkwam na een studie folkmuziek in Zweden richtte hij de band Ambrozijn op. In 2000 richtte Wim het Boombal op, dat als dansfeest op live muziek een nationaal bekend fenomeen werd. Voor zijn carrière als zanger en verteller kreeg Wim in 2015 de Walter De Buckprijs. In 2019 werd hij verkozen tot Strafste Muzikale Gentenaar. Buiten Gent is Wim vooral bekend als cabaretier. Met shows als Zwartzak, over zijn jeugd als zoon van een terdoodveroordeelde collaborateur, of Queens, over zijn leven als alleenstaande papa die 4 puberdochters probeert op te voeden, toert hij doorheen alle provincies.

————————

We ronden af tegen 22u30 en zoals nog een goede traditie het wil wordt jullie een tweetal consumpties aangeboden voor tijdens de pauze of als afsluiter.