Geen categorie

Mein Gent
Mein Gent Ludieke intro tot de Gentse Feesten
Kunstencentrum VIERNULVIER vzw, Sint-Pietersnieuwstraat 23, 9000 Gent
€ 27,00 (leden en familie) - € 32,00 (niet-leden)

Een warm en muzikaal eerbetoon aan Gent,
van Frank Van Laecke, Alain Platel en Steven Prengels.

“Mein Gent” is volkstheater pur sang en scharrelt schaamteloos in het oeuvre van Romain Deconinck en Eric De Volder. Pascale Platel, Ineke Nijssen en Gorges Ocloo vragen zich af of er misschien iets bestaat als het DNA van de Gentenaar of een Gentse canon. Samen gidsen ze de toeschouwer ongegeneerd associatief doorheen hun Gent van gisteren, vandaag en morgen.

Met “Mein Gent” realiseren regisseurs Frank Van Laecke (bekend van de bekroonde musicals “Daens”, “Kuifje en de Zonnetempel” en “40-45”) en Alain Platel (“Gardenia”, “Out of Context – for Pina” en “C(H)OEURS”) een lang gekoesterde droom: een eerbetoon brengen aan Gent, de stad waar ze geboren en getogen zijn, en waar ze al hun hele leven werken. Samen met componist Steven Prengels duiken ze met iedere voorstelling een bijzonder universum in, om te vertellen over de kleine en grote tragedies van het leven.

“Mein Gent” is een voorstelling die zich ontvouwt als een operette. Of, wat voor de makers, operette vandaag kan zijn. Speels, bizar, ontroerend en scherp, maar bovenal hartverwarmend.