Geen categorie

NIEUWSFLITS

Laureaat  ‘AIG Engineer of the Year’

Annick De Poorter is op 28 mei 2018 in het Stadhuis van Gent uitgeroepen als laureaat van de ‘AIG Engineer of the Year 2018’ Award.

Zij haalde het van 18 andere nominaties en heeft de prijs uitgereikt gekregen uit de handen van de rector van de UGent, Rik Van de Walle.

Laureaten Baekeland- en Plateauprijs 2018

Op 28 mei bekroonde de jury van de Baekeland- en Plateauprijs 2 laureaten.

Leo Baekelandprijs:

ing. Thomas Vervisch – Master of Science in de industriële wetenschappen: industrieel ontwerpen 2017

Het ontwerpen van een composiet vouwfiets om de gebruikservaring van pendelaars te verbeteren.

Promotor: Prof. Jan Detand

Jozef Plateauprijs:

Eva Loccufier – Master of Science in Sustainable Materials Engineering 2017

Control of silica nanofiber properties towards TiO2 functionalisation for water purification

Promotoren: Prof. dr. ir. Karen De Clerck, Prof. dr. Klaartje De Buysser

Uitgebreid verslag zal te lezen zijn in het AIG-Nieuws van 01/07/2018.

Bekijk zeker ook de foto’s van de activiteiten bij ‘Voorbije activiteiten’!