Tentoonstelling ‘Creatieve ingenieurs: kunstig of kundig?
Vond plaats op zaterdag 26 mei 2018 - 11u
Roo Kerk, Kerkwegel, Gontrode-Melle

U kan hier de foto’s van de tentoonstelling bekijken en de opname van AVS

Er is bijkomend en speciaal voor de alumni (AIG) een event gepland op zaterdag 26 mei om 11 uur. Met o.a. een voordracht van dr. ir Peter Flamang, één van de deelnemers van de tentoonstelling en een enthousiaste  spreker (en oud doctorandi).

Het project wil een blik werpen in de creatieve wereld van de ingenieurs, aantonen dat de inspiratiebronnen en uitingsvormen heel verschillend kunnen zijn en dat het resultaat kunstig of kundig eruitziet. De meeste mensen associëren vaak ‘een ingenieur’ met een nerd, iemand met meer technisch inbreng/inzicht dan inbeelding en kunst-creatieve capaciteiten. Deze tentoonstelling wil graag dit beeld verstoren: ‘een ingenieur’ kan ook met kunst creatief bezig zijn, maar vanuit een andere perspectief: met veel kennis van de kunst-technieken wordt er geëxperimenteerd, meer zoals een ingenieur het doet en toch is er ruimte voor gevoel en poëzie.

Het project bundelt het artistiek werk van enkele ingenieurs afkomstig van UGent en KU Leuven-Technologiecampus Gent. De deelnemende personen hebben een verschillende achtergrond en zullen verschillende soorten kunstwerken tentoonstellen: Gilbert Verhiest (olie schilderijen), Guido Kips (houtskooltekeningen), Alexis Versele (fotografie/ontwerpen), Jean-Pierre Goemaere (boekbinderij), Peter Flamang (glaskunst/juwelen), Oana van der Togt (fotografie/schilderijen), Riet Maes/Michel Moors (aquarellen), Veronique Lavaert (juwelen), Sarah De Schepper (tekeningen), Paul Gruwez (schilderijen), Emilia Motoasca (tekst/keramiek).

Gratis deelname: bevestiging per e-mail naar: roger.sierens@ugent.be