Update@Campus met Herman Van den Broeck
Update@Campus met Herman Van den Broeck Gericht omgaan met verandering
Vond plaats op woensdag 12 oktober 2016 - start:16 u of 19.30 u - einde: 23 u
Faculteit Economie en Bedrijfskunde, Auditorium Quetelet, Tweekerkenstraat 2, Gent
Gratis voor leden AIG, VBIG, ie-net, IVPV-alumni, studenten en personeel van de faculteiten Ingenieurswetenschappen en Architectuur en Bio-ingenieurswetenschappen, € 30 p.p. voor alle andere deelnemers op BE14 2900 2600 2283 van AIG

updatecampus2016banner

Foto’s hier

Update@Campus 2016 : Je team doorheen veranderingen leiden  –
Hoe kan een rationele ingenieur energie creëren om veranderingen succesvol te realiseren?

Update@Campus is dit jaar aan zijn 10de editie toe! Voor deze jubileumeditie behouden we het succes-concept van de voorbije edities, en we voegen er een optioneel voorprogramma aan toe. Bovendien wijken we uit naar een nieuwe locatie: het auditorium Quetelet van de faculteit Economie en Bedrijfskunde, met ingang aan het Sint-Pietersplein.

De jubileum Update@Campus les van anderhalf uur wordt gegeven door Prof. Dr. Herman Van den Broeck, die als hoogleraar verbonden is met UGent en Vlerick Business School. Zijn expertisegebieden zijn leiderschap, cognitieve stijlen, en sociale en emotionele intelligentie.

Het centrale thema van Update@Campus 2016 is ‘change management’, een zeer relevant thema gezien de huidige economische context en snelle veranderingen in dynamische technologiebedrijven,  Efficiënte adaptatie is vaak veel belangrijker dan volgen van het uitgestippelde plan.

Volgende elementen komen onder andere aan bod:

• Hoe zorg je voor een duidelijk verandertraject in de ogen van je medewerkers die de verandering moeten implementeren?
  • Hoe energetisch is je veranderverhaal? Wat is de beste manier om je medewerkers warm te maken van dat verhaal?
  • Is weerstand van medewerkers te wijten aan de verandering op zich, of eerder tegen de wijze waarop verandering plaatsvindt?
  • Hoe bouw je als jonge ingenieur een carrière uit binnen een steeds veranderende context? Wat zijn de kernvaardigheden die je moet verwerven?
  • Wat is beste manier om een omgeving te creëren waarin veranderingen succesvol kunnen verlopen?

Er zullen 10 belangrijke do’s en don’ts aan bod komen aan de hand van concrete voorbeelden, waarmee we als ingenieur de dag nadien onmiddellijk aan de slag kunnen gaan!

Uiteraard volgt er na de Update@Campus les een mooie netwerkreceptie om met collega ingenieurs na te praten over de geziene leerstof en om niewe contacten te leggen! Tijdens het voorprogramma komen drie eminente personen aan het woord, die in een korte lezing vanuit hun eigen perspectief toelichten wat ‘efficiënt omgaan met verandering’ voor hen betekent:

• Jan Lagast (Forte en Participium)
  • Saskia Van Uffelen (Ericsson)
  • Hendrik Van Landeghem (UGent)

Schrijf u hier in!

We zijn de sponsors van Update@Campus 2016 dankbaar:

sponsorsupdatecampus2016