Geen categorie

Laureaat prijs prof. D. De Meulemeester-Piot 2020

Op donderdag 28 mei ging de finale van de prijs De Meulemeester-Piot door.

Laureaat van de prijs De Meulemeester-Piot 2020 is dr. ir. Didier Snoeck.

Hierna volgt het verslag van de jury:

De jury van de AIG Prijs De Meulemeester Piot 2020 voor uitmuntende research aan de Gentse ingenieursfaculteit, heeft deze avond gedelibereerd, voor de eerste keer via MSTeam.

De laureaat is dr. ir. Didier Snoeck met zijn doctoraat over “Zelfheling en microstructuur van cementgebonden materialen met microvezels en superabsorberende polymeren”, met promotoren: prof. dr. ir. N. De Belie en prof. dr. P. Dubruel.

Het werk van Didier Snoeck werd uiteindelijk verkozen omwille van het goed evenwicht tussen wetenschappelijke inhoud en praktijkgericht toepassingen, relevant als bijdrage aan innovatie en duurzaamheid, en door het interdisciplinair karakter aan de grens van verschillende vakgebieden, kortom ‘een echt ingenieurswerk’.

De andere twee finalisten waren dr. ir. Inge Nys en dr. ir. Arthur Van Camp.

De jury had veel bewondering voor de drie werken, in totaal verschillende domeinen: bouwkunde, electronica en beleidstechnieken.

De prijs wordt later overhandigd waarschijnlijk bij de proclamatie van de faculteit. Een korte presentatie van de drie werken kunnen hier geraadpleegd worden.