Bezoek gevangenis Haren – VOLZET
Bezoek gevangenis Haren – VOLZET Inschrijven kan t.e.m. maandag 14 september 2020!
Vond plaats op zaterdag 19 september 2020 - Samenkomst 9.45 u. Aanvang 10.00 u. Einde 12.30 u.
Witloofstraat, 1130 Haren

Bezoek gevangenis Haren

leden en familie

niet-leden

De nieuwe gevangenis van Haren heeft een WAFX Award weggekaapt op het World Architecture Festival in Amsterdam! Dit award beloont projecten die een antwoord bieden op uitdagingen waar architecten de komende jaren een antwoord op moeten bieden. Het gevangenisdorp was de winnaar in de categorie “Power and justice”.

Op het complex komen onder meer twee arresthuizen en een strafhuis voor mannen, een gesloten en een open instelling voor vrouwen, een ziekenhuis, een observatie instelling, een psychiatrische afdeling, een medisch centrum, een sportcomplex, een werk- en opleidingsatelier en een bezoekfaciliteit.

Beperkt aantal deelnemers, snel inschrijven is de boodschap.