AIG Engineer of the Year 2022: Tim Berckmoes
AIG Engineer of the Year 2022: Tim Berckmoes Inschrijven kan t.e.m. woensdag 21 september 2022!
Vond plaats op donderdag 22 september 2022 - 18u30
Eskimofabriek - zaal 'de kleine fabriek', Wiedauwkaai 25, 9000 Gent

Viering Engineer of the Year 2022

Leden

gratis

Niet-leden

gratis

Bekijk hier de foto’s!

ir. Tim Berckmoes werd verkozen tot AIG Engineer of the Year 2022 omdat hij al meer dan 10 jaar als CEO ervoor zorgt dat ABC-motoren steeds voorop lopen op de steeds strenger wordende milieunormen. Onder zijn impuls wordt er continu geïnvesteerd in onderzoeks- en productiefaciliteiten en blijft het bedrijf een voorloper en kan het opboksen tegen grotere concurrenten. In 2020 had hij met ABC een wereldprimeur door bij zeer zware motoren diesel en waterstof te combineren. Hiermee kan de emissie met wel 85% gereduceerd worden bij schepen en treinen. Kom luisteren naar de kersverse Engineer of the Year.

De AIG en de Faculteit Ingenieurswetenschappen en Architectuur huldigen elk jaar een alumnus of alumna die recent een belangrijke innovatie of prestatie realiseerde.

18u30: Onthaal met hapje en drankje

19u15: Verwelkoming door decaan Patrick De Baets

19u30:  Keynote door prof. Sebastian Verhelst (UGent) ‘Duurzame motoren: recente innovaties’.

20u00: Huldiging ‘AIG Engineer of the Year 2022’

20u10: Presentatie door de ‘Engineer of the Year 2022’

20u30: Slotwoord

20u35: Netwerkreceptie bij ABC, Gent + mogelijkheid voor kort bezoek aan de ABC fabriek voor de geïnteresseerden