Bezoek aan het Vlaams Parlement en enkele Brusselse bezienswaardigheden
Bezoek aan het Vlaams Parlement en enkele Brusselse bezienswaardigheden Inschrijven kan t.e.m. vrijdag 14 april 2023!
Vond plaats op donderdag 20 april 2023 - 9.00u-9.15u: samenkomst inkomhal Brussel Centraal 9.30u: start bezoek Vlaams Parlement
Inkomhal Brussel Centraal

Bezoek Vlaams Parlement

AIG-leden en familie

gratis

Niet-leden

Prof. dr. ir. Philippe Van Bogaert is onze gids.

We komen samen in de inkomhal van Brussel Centraal tussen 9.00u en 9.15u

Programma :

• 9.15u: Van Brussel-Centraal te voet naar het Vlaams Parlement
  • 9.30u: Bezoek Vlaams Parlement met Commissiezaal, Koepelzaal, werking van het parlement en korte selectie hedendaagse kunst.
    Bij het verlaten van het Parlement krijgen de deelnemers een flesje water.
  • 11.00u: Korte wandeling door het Warandepark, met situering van de middeleeuwse indeling van de Coudenberg
    Ravensteingalerij en Centraal station (Victor Horta)
    Spanjeplein en Ilôt Sacré
  • 12.30u: Einde bezoek

Ter info:

Veiligheidscontrole: aan de ingang van het Bezoekerscentrum ondergaat iedereen een veiligheidscontrole. Daarom kan je beter geen overbodige spullen meenemen.
Vestiaire en opbergruimte: iedereen mag gebruikmaken van een onbewaakte vestiaire, sanitaire voorzieningen en kleine afsluitbare lockers. Voor groepen zijn er gemeenschappelijke en afsluitbare opbergkisten op wielen. Tijdens het bezoek van de parlementsgebouwen mogen er geen grote tassen of rugzakken meegenomen worden.

PS: let op: 65 plussers moeten voor de heenreis een normaal ticket enkele reis boeken ( 9.30€). Voor de terugreis kan een seniorenticket gekocht worden (7.80€).