Bezoek aan het hoogspanningsstation voor offshore windmolenparken
Bezoek aan het hoogspanningsstation voor offshore windmolenparken Inschrijven kan t.e.m. dinsdag 17 oktober 2017!
Vond plaats op zaterdag 21 oktober 2017 - 10:00
Fabricom nv, Leo Bosschartlaan 1, 2660 Hoboken
€ 5,00 (leden en familie) - € 20,00 (niet-leden)

De Noordzee kent op dit moment een zeer snelle uitbreiding van offshore windmolenparken. De elektrische energie die daar opgewekt wordt, wordt aan land gebracht door onderzeese kabels.

De individuele windmolens staan in verbinding met een groot hoogspanningsstation op een platform in de zee. Je kan dit vergelijken met een soort reusachtige verdeelstekker in het midden van de zee.

Fabricom bouwt momenteel zo’n hoogspanningsstation in Hoboken dat na afwerking haar definitieve plaats krijgt op een platform in de Duitse wateren. De projectingenieurs begeleiden ons bezoek aan het hoogspanningsstation in opbouw.

AIG heeft kunnen bekomen dat we het hoogspanningsstation in opbouw kunnen bezoeken onder de deskundige leiding van projectingenieurs.

Gelieve te noteren dat er een strikt veiligheidsbeleid geldt. Bij voorkeur uw eigen PBM’s meebrengen, daar het bezoek op zaterdag plaatsvindt en het magazijn dan gesloten is.

Volgende PBM’s zijn verplicht tijdens het bezoek:

• Veiligheidshelm
  • Veiligheidsbril (overzetbril voor brildragers)
  • Lange mouwen en broek
  • Hoge veiligheidsschoenen
  • Fluo hesje

Het bedrijf vraagt om bij inschrijving van elke deelnemer ook het bedrijf op te geven!