Geleid bezoek Floraliën – VOLZET
Geleid bezoek Floraliën – VOLZET Mijn paradijs, mijn wereldse tuin
Vond plaats op zaterdag 30 april 2022 - 10:00
Gent ICC, Familie van Rysselberghedreef 2, 9000 Gent

“Mijn paradijs, mijn wereldse tuin” wordt in 2022 het thema van Floraliën.

In onze maatschappij zijn mensen steeds meer op zoek naar stilte en rust, naar zichzelf en naar hun persoonlijk paradijs. Dat paradijs ligt voor iedereen op een andere plaats. Sommigen vinden het in hun groene huiskamer, anderen voelen zich dan weer het best in een park of in hun eigen tuin.

Floraliën 2022 is er voor iedereen. Wil je graag meer weten over groen, bloei en florale kunst?

Bloemen en planten zullen uiteraard centraal staan. De organisatie wil zowel jong als oud met een hart voor bloemen en planten samenbrengen en kennis daarover verzamelen en delen.

Meer dan ooit ontpopt Floraliën zich naar een breed publiek in de stad, de regio en in binnen- en buitenland. Kom het zelf ontdekken!

De 36e editie van Floraliën gaat terug door in de vertrouwde gebouwen van ICC, Floraliënhal en het Kuipke. Het Citadelpark is het grootste park en de groene long van Gent. Ontdek op deze site welke symbolische betekenissen bloemen en planten al jaren hebben. In verschillende green- en conceptrooms kan je al jouw zintuigen aan het werk zetten om bloemen en planten te (her)ontdekken.