Prijzen

Uitreiking prijs prof. D. De Meulemeester-Piot 2007
Uitreiking prijs prof. D. De Meulemeester-Piot 2007 2007: dr. ir. Filip Van den Abeele - Impact Damage Models for Steel Fibre Reinforced Composite Materials

Op de raad van bestuur van 12 januari 2005 werd beslist deze prijs om de vijf jaar toe te kennen.
De prijs heeft tot doel het wetenschappelijk onderzoek aan te moedigen en bekroont een oorspronkelijk werk op het gebied van textieltechnologie, toegepaste mechanica en aanverwante vakken.

Er werden 12 werken ingediend binnen de gestelde termijn.

Ir. Thierry Heirbrant nam het voorzitterschap op zich en stelde de 12-koppige jury samen.
Er werd een preselectie ingevoerd om dan de 6 à 8 beste werken in het kort te laten voorstellen.
Alle werken kregen een positieve appreciatie van de juryleden.

Onze voorzitter, ir. Chris Claeys, bedacht een nieuw concept om aan deze prijs meer uitstraling te geven en waarbij de kandidaten de kans krijgen hun werk in het kort voor te stellen binnen een bedrijf.

De korte voorstelling van de uiteindelijk 6 geselecteerde werken gebeurde bij de NV Bekaert SA in Zwevegem op maandag 15 januari 2007 en werd gevolgd door een bedrijfsbezoek en een receptie.
Tijdens het bedrijfsbezoek trok de jury zich terug voor de definitieve beraadslaging.

De laureaat werd tijdens de receptie bekend gemaakt.

Op de algemene vergadering van 9 februari 2007 werd de prijs Prof. D. De Meulemeester-Piot plechtig uitgereikt aan

dr. ir. Filip Van den Abeele

Voor zijn uitmuntend werk ”Impact Damage Models for Steel Fibre Reinforced Composite Materials”.
De promotoren van dit werk zijn prof. dr. ir. J. Degrieck en prof. dr. ir. W. Van Paepegem van de vakgroep Mechanische Constructie en Productie.

Aangezien dr. ir. Filip Van den Abeele op huwelijksreis was werd de prijs in ontvangst genomen door zijn vader.