MEDISIP UZ-Gent – Voordracht Medische scantechnieken door prof. dr. Stefaan Vandenberghe Inschrijven kan t.e.m. maandag 5 december 2016!
Vond plaats op dinsdag 13 december 2016 - 19.45 u
UZ Gent Blok B - 5e verdieping Ingang Corneel Heymanslaan, 9000 Gent
€ 5 p.p. voor leden KVIV+VIK=ie-net en familie, € 20 p.p. voor niet-leden op BE61 3631 5273 3917 (opgelet: nieuw rekeningnummer!) van KVIV OVL met de vermelding van MEDISIP - 13/12/2016 + uw naam

pic_13-12-2016_medisipv2_coverwebDe technieken in medische beeldvorming (CT, MRI, PET, Ultrasound) worden gebruikt om op een niet-invasieve manier een beeld van de structuur en van inwendige processen in het lichaam te bekomen. Artsen maken van deze beelden gebruik voor hun diagnose of opvolging van behandeling. Aan de basis van deze technieken liggen verschillende fysische principes.

Door innovatieve ingenieurstechnieken is het mogelijk om deze beelden sneller en met een hogere precisie te bekomen.

De groeiende sector van beeld- en signaalwerking biedt unieke mogelijkheden voor een boeiende loopbaan.

19:45 uur: Registratie  & welkomkoffie – Blok B – 5e verdieping
20:00 uur: Voordracht van onderzoek en ontwikkelingswerk rond medische scantechnieken en beeldverwerking in het MEDISIP UZ  Gent
21:00 uur: Rondleiding in laboratorium
22:00 uur: Einde