Kinderuniversiteit: “Pientere probleemoplossers – de ingenieur lost het op”
Vond plaats op zondag 19 februari 2017 - 9u30
Campus Kortrijk, Graaf Karel de Goedelaan 5, 8500 Kortrijk
Editie van 3e editie

Op zondag 19 februari in de voormiddag organiseert onze faculteit haar derde kinderuniversiteit. Het thema dit jaar is “Pientere probleemoplossers – de ingenieur lost het op”. We nodigen 9- tot 12-jarigen uit naar onze faculteit voor een interessante kinderlezing, hands-on workshops en een plechtige proclamatie. Er is een parallel programma voor de ouders, grootouders zijn uiteraard ook welkom. De organisatie gebeurt in samenspraak met de cel wetenschapscommunicatie van UGent.

De locatie dit jaar is onze campus in Kortrijk, Graaf Karel de Goedelaan 5, 8500 Kortrijk.

De workshops worden verzorgd door collega’s van onze drie campussen, de kinderlezing wordt gegeven door prof. Jan Detand en de lezing voor de ouders door collega Johan Beke. Bovendien is er voor de ouders een rondleiding in het Industrial Design Center van Campus Kortrijk.

Het volledige programma met een beschrijving van de kinderlezing en workshops is beschikbaar op http://www.kinderuniversiteit.be/edities/pientere-probleemoplossers/

Inschrijven kan via dezelfde website.