Bezoek Justitiepaleis Gent – VOLZET
Vond plaats op dinsdag 21 februari 2017 - 19u00
Gerechtsgebouw Gent, Opgeëistenlaan 401A, 9000 Gent

In 2007 werd het nieuwe, moderne gerechtsgebouw in gebruik genomen. De architecten Stéphane Beel en Lieven Achtergael wilden met de opvallende glasgevel de transparantie van het gerechtelijk apparaat benadrukken. Er werken ongeveer 600 mensen in het zes verdiepingen tellende gebouw.

Het gerechtsgebouw huisvest het Assisenhof, de Rechtbank van eerste aanleg, de arbeidsrechtbank, de rechtbank van koophandel, de politierechtbank en het vredegerecht.

Magistraten, griffie, parket, advocaten, de balie …  Blijft het voor u ook altijd een beetje een onoverzichtelijk kluwen ?

De voorzitter van de arbeidsrechtbank Gent zal ons op een luchtige en onderhoudende manier inzicht verschaffen terwijl we doorheen het gebouw wandelen.

Meer info