Van Big Bang tot het aardse leven
Vond plaats op zaterdag 9 december 2017 - 14u15
UGent - Volkssterrenwacht Armand Pien, Plateau - ingang Gezusters Lovelingstraat 1, 9000 Gent
Gratis voor leden ie-net en familie, maar inschrijven is verplicht

Een wetenschappelijk “Genesis”-verhaal door ir. ing. Hugo Moors (SCK•CEN), die tracht om op een bevattelijke wijze het chronologische verloop te schetsen vanaf het ontstaan van materie in ons Heelal en de daaropvolgende belangrijke gebeurtenissen en processen die nodig waren om tot het huidige aardse leven te komen.

Deze activiteit wordt georganiseerd door ie-net KVIV Oost-Vlaanderen i.s.m. UGent Volkssterrenwacht Armand Pien.

Onze collega Hugo Moors werkt als wetenschappelijk onderzoeker voor het Belgisch Nucleair onderzoekscentrum SCK•CEN. Als industrieel ingenieur kernenergie en als bio-ingenieur Cel & Gen Biotechnologie heeft hij kennis en interesse in zowel de kleinste bouwstenen van het heelal als die van het leven.

In zijn uiteenzetting illustreert hij een wetenschappelijk aanvaardbare theorie over het ontstaan van ons universum en materie, vanuit onzichtbare elementaire deeltjes, en het leven op onze planeet.

Is leven alomtegenwoordig in de ruimte of is het beperkt tot onze unieke Aarde?

14:15 uur: Registratie

14:30 uur -17:00 Uiteenzetting door ir. ing. Hugo Moors met tussenin een koffiepauze

Info en inschrijven via ie-net