Bezoek campus Diergeneeskunde (Frank Gasthuys)
Vond plaats op dinsdag 5 juni 2018 - 19u
Faculteit Diergeneeskunde, Saliburylaan 133, 9820 Merelbeke
€ 8,00 (leden en familie) - € 15,00 (niet-leden)

In 2017 klom de faculteit Diergeneeskunde van de UGent naar de eerste plaats in de top 200 van het vakgebied ‘veterinary sciences’ binnen de Global Ranking of Academic Subjects die gebaseerd is op diverse onderzoeksparameters. Een bezoek aan deze faculteit is dus zeker de moeite waard!

De opleiding diergeneeskunde vond zijn oorsprong in 1930 maar werd pas in 1933-1934 als volledige opleiding aangeboden in de toen opgerichte ‘Veeartsenijschool’, die deel uitmaakte van de faculteit Geneeskunde. In 1968 werd een aparte faculteit Diergeneeskunde opgericht die sinds 1974 op de campus in Merelbeke is gehuisvest. In 1995 werden de klinieken, ontworpen door architect Stephane Beel, afgewerkt.

Prof. Ann Martens zal ons wegwijs maken in de geschiedenis van de faculteit, haar structuur en werking. Ze zal ons tevens een inkijk geven in de onderzoeks- en onderwijsactiviteiten van de faculteit.

Vervolgens brengt ze ons mee naar enkele indrukwekkende faciliteiten op de campus en leidt ze ons rond in het boeiende morfologische museum van de faculteit.

19u00: ontvangst (met koffie)
19u15: lezing door prof. Ann Martens
20u00: bezoek aan campus en museum