Bezoek brandweerkazerne en de nieuwe dispatching in combinatie met de finale Plateau- en Baekelandprijs Inschrijven kan t.e.m. donderdag 20 juni 2019!
Vond plaats op dinsdag 25 juni 2019 - 18u
Brandweerkazerne van zone Gent Centrum, Roggestraat 70, 9000 Gent

Finale Plateau- en Baekelandprijs

Bezoek aan brandweerkazerne

AIG/AIG & ie-net-leden

gratis

Niet-leden

gratis

Een dubbele activiteit op deze avond:

1.  Finale van de jaarlijkse Plateau- en Baekenlandprijs voor het beste scriptiewerk (*)

2. Bezoek aan de brandweerkazerne en speciaal aan de nieuw geopende dispatching  (**)

Timing

18:00u: Ontvangst in kazerne
18:15u: Voorstelling werken (*)
19:30u: Bezoek aan de brandweerkazerne en de nieuwe dispatching (**)
21:00u: Bekendmaking van de laureaten + receptie

(*) De finalisten zijn:

– voor de Jozef Plateauprijs:

• Brecht Verhoeve: Master in Computer Science Engineering 2018
    Modifiable drone thermal imaging analysis framework for mob detection during open-air events – Promotoren: Prof. Bruno Volckaert – Prof. Filip De Turck
  • Eline Vereecken: Master of Science in Civil Engineering 2018
    Reliability-based design of temporary structures – Promotoren: Prof. Robby Caspeele – Prof. Raphaël Steenbergen
  • Stijn Poelman – Stijn Cuyvers: Master of Science in Electrical Engineering: Electronic Circuits and Systems 2018
    Photonic-Enabled On-Chip Antenna System for Next-Generation Wireless Communication – Promotoren: Prof. Hendrik Rogier – Prof. Bart Kuyken

– voor de Leo Baekelandprijs:

• Bert Marcelis: Master of Science in de industriële wetenschappen: informatica 2018
    De door de gebruikers ervaren performantie van routeplanning-API’s – Promotoren: Prof. Ruben Verborgh – dr. ing. Pieter Colpaert
  • Gilles Vanbossel – Matthijs De Clercq: Master of Science in de industriële wetenschappen: elektronica-ICT: elektronica 2018
    Ku-Band Phased Array Antenna System for Next-Generation Avionic Satellite Communications – Promotoren: Prof. Hendrik Rogier – dr. ir. Sam Lemey.

(**) Bij het bezoek aan de brandweerkazerne leggen we ook de nadruk op de nieuwe dispatching.

De Brandweerzone Centrum en Hulpverleningszone Zuid-Oost hebben namelijk een vernieuwde gezamenlijke en hypermoderne dispatching, die vorige maand werd geopend.

Het is het kloppend hart van de brandweer in 29 gemeenten in Oost-Vlaanderen, van de Nederlandse tot de Waalse grens. Deze vorm van samenwerken tussen twee hulpverleningszones is uniek in België.

Dankzij de fusies van kleinere lokale hulpverleningszones, is het al makkelijker om snel de dichtstbijzijnde beschikbare ploeg naar een noodgeval te sturen. Vanuit de hoofdkazerne in Gent zullen de 1.500 brandweerlieden en 220 voertuigen van de twee hulpverleningszones aangestuurd worden in het hele gebied.

Verder uitleg alsook een rondgang in de brandweerkazerne staan op ons programma.