Startevenement ‘Laboratorium Magnel-Vandepitte’
Vond plaats op dinsdag 4 februari 2020 - 16:30u
Technologiepark-Zwijnaarde 60 | 9052 Gent (Zwijnaarde)

AIG-leden worden uitgenodigd op de lancering van:

Laboratorium Magnel-Vandepitte voor Bouwkundige Constructies en Bouwmaterialen
Magnel-Vandepitte Laboratory for Structural Engineering and Building Materials

De activiteiten van het Laboratorium Magnel-Vandepitte zullen naast beton en cementgebonden materialen ook betrekking hebben op andere bouwmaterialen zoals structureel glas, metselwerk,
wapening, bouwstaal… en eveneens op constructief gedrag, brandgedrag en veiligheids- en risicoanalyse.*

Met de naamswijziging wordt naast wijlen Prof. Gustave Magnel, pionier inzake gewapend en voorgespannen beton, eveneens eer betoond aan wijlen Prof. Daniel Vandepitte, vernieuwende bruggenbouwer en eminente leermeester voor vele generaties bouwkundige ingenieurs.
Het nieuwe Laboratorium Magnel-Vandepitte zal officieel gelanceerd worden, gevolgd door een laborondleiding, op dinsdag 4 februari 2020, met volgend globaal programma:

• 16u30   ontvangst met koffie
  • 17u00   openingssessie
  • 18u00   laborondleiding
  • 19u30   receptie/broodjes en netwerking

U kan zich gratis aanmelden voor dit evenement via volgende link:
Inschrijven kan tot 31 januari 2020. Wij kijken er naar uit om u te verwelkomen.

Prof. Geert De Schutter                  Prof. Nele De Belie
Vakgroepvoorzitter                         Directeur van het laboratorium

*Naar aanleiding van een hergroepering van enkele onderzoeksgroepen in de vernieuwde vakgroep Bouwkundige Constructies en Bouwmaterialen, zal het bestaande ‘Laboratorium Magnel voor Betononderzoek’ samensmelten met het ‘Laboratorium voor Modelonderzoek’. Tevens zullen de onderzoeksgroepen betreffende ‘Branddynamica en Brandveiligheid’ en ‘Industriële Wetenschappen Bouwkunde’ ondergebracht worden in de nieuwe laboratoriumstructuur.