Tentoonstelling Van Eyck – Een optische revolutie – GESLOTEN T.E.M. 3 MEI!
Tentoonstelling Van Eyck – Een optische revolutie – GESLOTEN T.E.M. 3 MEI! Inschrijven kan t.e.m. zaterdag 28 maart 2020!
Vond plaats op zaterdag 28 maart 2020 - stipt om 17:00 u en om 17:15u
Museum voor Schone Kunsten, Fernad Scribedreef 1, 9000 Gent

Bezoek Van Eyck - 17.00u

Bezoek Van Eyck - 17.15u

AIG-leden

Niet-leden

Het bezoek aan de Tentoonstelling Van Eyck is inmiddels uitgesteld in het kader van de Covid19-maatregelen. De tentoonstelling is gesloten t.e.m. 3 mei.

In 2020 vindt de grootste Jan van Eyck-tentoonstelling ooit plaats in het MSK. Wereldwijd zijn er van deze Vlaamse meester slechts een twintigtal werken bewaard, waarvan zeker de helft afreist naar Gent. Hier worden ze samengebracht met werk uit het atelier van Van Eyck, kopieën van intussen verdwenen schilderijen en meer dan 100 topstukken uit de late middeleeuwen.

AIG organiseert een geleid bezoek met twee gidsbeurten om 17.00u en 17.15u.

Deze activiteit is ondertussen volzet.