Bezoek Farys in Oostende ‘Van brakwater tot drinkwater’
Bezoek Farys in Oostende ‘Van brakwater tot drinkwater’ Inschrijven kan t.e.m. maandag 12 december 2022!
Vond plaats op donderdag 15 december 2022 - 19 u.
Farys, Oudenburgsesteenweg 101, 8400 Oostende Voldoende parking beschikbaar

Bezoek Farys in Oostende

Lid

Niet-lid

West-Vlaanderen heeft beperkte bronnen voor drinkbaar water. Vandaag beschikt FARYS over een reusachtig transportnetwerk van ruim 600 km vanuit Wallonië en de provincie Antwerpen voor de aanvoer van drinkwater naar verschillende kustgemeenten.

Ten gevolge van de klimaatverandering staan de waterbronnen onder druk en krijgen we vaker te maken met piekverbruiken tijdens de zomer. Om de leveringszekerheid in de kustzone te verbeteren bouwde FARYS in het industriegebied Plassendale bij Oostende een nieuw waterproductiecentrum.

Wat deze site uniek maakt is niet alleen de toegepaste zuiveringstechnologie van, onder meer, ‘omgekeerde osmose’. Maar vooral dat alle technologieën onder één dak worden samengebracht om brak water van matige kwaliteit te behandelen tot drinkwater dat aan alle normen voldoet.

Tijdens deze lezing zullen deze zuiveringstechnieken besproken worden en kan u het waterproductiecentrum bezoeken. Het exploitatieteam neemt u mee doorheen alle behandelingsstappen van bron tot drinkwater.

Voor het bezoek aan de installatie worden helmen en veiligheidsbrillen voorzien.
Veiligheidsschoenen individueel te voorzien door elke bezoeker.