Bezoek UGent Observatorium S9
Bezoek UGent Observatorium S9 Inschrijven kan t.e.m. maandag 14 maart 2022!
Vond plaats op vrijdag 18 maart 2022 - 19.00 u.
UGent Observatorium S9, Krijgslaan 281 S9 WE05, 9000 Gent (zie bijgevoegd plan)

Bezoek UGent Observatorium S9

Leden en familie

Niet-leden

Het UGent-observatorium S9 bevindt zich op de Sterre-campus en bestaat o.a. uit 2 koepels met telescopen die gebruikt worden voor didactische doeleinden, vooral in het kader van de opleiding Fysica en Sterrenkunde. Het observatorium werkt nauw samen met de Volkssterrenwacht Armand Pien.

Bij dit bezoek gaan we dieper in op de ingenieursuitdagingen gekoppeld aan astronomische observaties. Mechanica, elektronica, informatietechnologie, bouwkunde, natuurkunde, … er is voor elk wat wils!

Tot slot tonen we enkele resultaten van de werkgroep Astrofotografie van de Volkssterrenwacht. Meer informatie over het observatorium vind je terug op: https://observatory.ugent.be/observatory/index.html.

Programma:

19.00 u.: Ontvangst met broodje

19.45 u.: Rondleiding, incl. bezoek aan de koepels op het dak van S9

21.45 u.: Afsluitend drankje met sfeerbeelden werkgroep “Astrofotografie”

22.30 u.: Einde

Aantal deelnemers is beperkt. Bij een wachtlijst wordt voorrang gegeven aan AIG-leden.

Afspraak aan de ingang van het gebouw, kant “De Pintelaan”. Slagbomen om de campus te betreden/verlaten (via de De Pintelaan) zullen automatisch opengaan.