Finale AIG-prijs
Finale AIG-prijs Inschrijven kan t.e.m. woensdag 1 juni 2022!
Vond plaats op donderdag 2 juni 2022 - 19.00 u.
GUM (Gents Universitair Museum), Ledeganckstraat 55, 9000 Gent

Finale AIG-prijs

Leden

Niet-leden

Jaarlijks worden aan de Faculteit Ingenieurswetenschappen en Architectuur van de Universiteit Gent een 125-tal doctoraten gerealiseerd. De alumnivereniging van de ingenieurs afgestudeerd aan de UGent (AIG) bekroont om de vier jaar het meest verdienstelijke wetenschappelijk werk  met de AIG-prijs. Deze prijs is bedoeld als beloning voor de ontwerper van het beste oorspronkelijkr werk dat verband houdt met de ingenieurswetenschap. Dit jaar hebben 19 doctors-ingenieur meegedongen met hun doctoraatsthesis vanuit talrijke ingenieursdisciplines. Een jury bestaande uit professoren van de faculteit en bestuursleden van de alumnivereniging heeft 4 finalisten geselecteerd: Alexander Erreygers, Inge Nys, Mathias Peirlinck en Kasper Van Gasse.

Op donderdag 2 juni om 19 u. hebben de vier geselecteerde finalisten de kans om hun doctoraatswerk voor te stellen voor de eindcompetitie van de AIG-prijs en wordt de laureaat bekend gemaakt. Met gratis bezoek aan het GUM (Gents Universitair Museum).

De AIG-prijs 2022 gaat naar dr. ir. Mathias Peirlinck voor zijn werk in de biomedische ingenieurstechnieken.

Het diploma wordt op de proclamatie overhandigd.

Tentatieve agenda:

– 19.00-20.30 u.: Presentaties en vragen