Train World met de Oriënt Express
Train World met de Oriënt Express met (Brusselse) lunch in Le Zinneke
Inschrijven kan t.e.m. donderdag 3 maart 2022!
Vond plaats op zaterdag 12 maart 2022 - 10.00 u.
Train World, Prinses Elisabethplein 5, 1030 Schaarbeek

Train World met gids

Reservering in Le Zinneke

AIG-leden en familie

niet-leden

Zin in een (half) dagje Brussel?

‘s Morgens brengen we een gegidst bezoek aan Train World met de tijdelijke expo rond de Oriënt-Express.

In een rijk historisch kader brengt Train World niet alleen de waardevolste locomotieven en rijtuigen van het Belgische spoorwegerfgoed bijeen, er zijn ook tal van spoorwegobjecten, unieke archiefstukken, foto’s en filmpjes te vinden. Alles is zorgvuldig ondergebracht in een spectaculaire scenografie van de bekende tekenaar François Schuiten, in samenwerking met ExpoDuo en de dienst Historisch Erfgoed van de NMBS.

Of je kan je ook vergapen aan luxerijtuigen tijdens de tijdelijke expo gewijd aan het epos van de Oriënt-Express en zijn geestelijke vader, de Luikenaar Georges Nagelmackers. Ontdek de legende van deze mythische trein, die synoniem staat voor reizen in pure luxe, avontuur en exotische mysteries, en kom meer te weten over het intrigerende verhaal van de Belg Georges Nagelmackers, die zijn droom van een internationaal spoorwegnet waarmaakte. Authentieke rijtuigen van de Oriënt-Express worden uitzonderlijk voorgesteld in Brussel. Ze katapulteren je terug naar de sfeer en nostalgie van weleer die deze rijdende paleizen opwekken.

Het museumbezoek duurt ongeveer twee uur.

Daarna is er gelegenheid voor een Brusselse lunch in een authentiek restaurant, Le Zinneke.

In Le Zinneke kan je zowel genieten van typisch Brusselse gerechten zoals moules parquées of stoemp mi légume van den boeite, als van andere klassiekers zoals een stevige Ierse steak of mosselen op tig wijzen.  Zowel het interieur als de menukaart zijn de moeite waard!

Het adres is Vaderlandsplein 26, 1030 Schaarbeek. Iedereen rekent af voor zijn maaltijd ter plaatse, maar we vragen wel een voorschot van 20 € ter garantie voor de reservering.

Beide locaties zijn goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Op zaterdagochtend is er meestal ook voldoende parkeerplaats beschikbaar.