450e Exploot rond de Watersportbaan
Vond plaats op vrijdag 10 juni 2022 - 18.30 u

Elke maand (behalve in juli en augustus), telkens op de eerste of tweede vrijdagmiddag van de maand, wordt een recreatieve loopwedstrijd met tijdsopname ingericht rond de Watersportbaan. De organisatie is origineel opgezet vanuit de faculteit Ingenieurswetenschappen en architectuur (vakgroepen elektronica en informatica) en is na het emeritaat van Marc Burgelman overgenomen door Joris Thybaut (vakgroep materialen, textiel en chemische technologie). Niet alleen personeelsleden, maar ook studenten en oud-medewerkers zijn welkom.

Meer info en sfeerbeelden vind je in de facebookgroep Facebook Group Exploot UGent.

Elk academiejaar (gerekend van september tot en met juni) worden kampioenen gehuldigd. De winnaars worden aangeduid op basis van de combinatie van regelmaat en snelheid. Minstens drie deelnames per academiejaar zijn noodzakelijk om opgenomen te worden in de eindstand. De beste drie tijden per academiejaar worden samengeteld en de winnaar per categorie is die met de laagste totaaltijd.
In geval van ex-aequo wint diegene met het meest aantal deelnames en indien dit nog gelijk zou zijn worden alle tijden opgeteld & wint diegene met de beste totaaltijd over alle deelnames. De leeftijdscategorie wordt bepaald door de leeftijd die men heeft op 1 januari van de jaargang van het exploot. Daarnaast worden ook de trouwe lopers beloond. Wie drie deelnames per academiejaar realiseert en over de jaren heen de kaap van de 10, 25, 50 of 100 deelnames overschrijdt, ontvangt op het einde van dat seizoen een aangepast t-shirt.

Elke 5 jaar vindt er een jubileumexploot plaats, na elke 50 edities. Dit jaar zal deze plaatsvinden op vrijdag 10 juni 2022 om 18u30. Op deze jubileumedities verwelkomen we ook gewezen exploters, gezinsleden van exploters, sympathisanten van ’t Exploot,…

REGISTRATIE.

Indien u graag zou willen deelnemen aan deze jubileumeditie,
gelieve dan in te schrijven via deze link.
Indien u meerdere mensen wil inschrijven, dan moet u de link meerdere keren invullen.

Lopen

Er wordt één rondje rond de watersportbaan gelopen (5km). We starten om 18h30, dus gelieve op tijd te komen, onder andere voor het afhalen van je borstnummer
Er zijn kleedkamers beschikbaar in het GUSB.
Het inschrijvingsgeld bedraagt 5 euro, dit bevat het gebruik van de kleedkamers, de verzekering en de logistiek.

Betalen

Gelieve het correcte bedrag (zowel voor de inschrijving als voor de BBQ) over te schrijven naar BE45 9796 1138 0089 op naam van Peter De Vuyst voor maandag 6 juni 2022.

BBQ

Na het lopen is er de gelegenheid om deel te nemen aan een BBQ. Dit zal doorgaan in het GUSB.
Het bedrag is 25 euro/volwassene en 15 euro/kind. Indien u een vegetarische optie wenst, kan u dit via de registratielink aangeven.

Contact

Indien er nog vragen of opmerkingen zijn, kan u Joris Thybaut hiervoor contacteren op het mailadres Joris.Thybaut@UGent.be