Wie is de AIG Engineer of the Year 2023?
Wie is de AIG Engineer of the Year 2023? Inschrijven kan t.e.m. donderdag 21 september 2023!
Vond plaats op dinsdag 26 september 2023 - 19u
Volkssterrenwacht Armand Pien Ingang via Gezusters Lovelingstraat z/n, 9000 Gent

Uitreiking, rondleiding en receptie

leden (+ partner)

gratis

niet-leden

Bekijk hier de foto’s van dit event

De AIG en de Faculteit Ingenieurswetenschappen en Architectuur huldigen elk jaar een alumnus of alumna die recent een belangrijke innovatie of prestatie realiseerde.

Dinsdag 26 september wordt de AIG Engineer of the Year 2023 in de bloemetjes gezet, gevolgd door een receptie.

Alumnus Stefaan De Mey werd verkozen tot Engineer of the Year. Hij werkt bij het directoraat bemande ruimtevaart en exploratie van het Europese ruimtevaartagentschap ESA (European Space Agency). Binnen dit team is hij verantwoordelijk voor strategie, verkenning en innovatie. Met dit team worden alle grote ruimtevaartmissies van het ESA voorbereid.

De jury omschrijft hem als volgt: “Stefaan De Mey is een authentieke persoonlijkheid die een waardig boegbeeld is van onze ingenieursgemeenschap zowel als burgerlijk ingenieur en als prachtig en geëngageerde mens. Hij is een succesvolle internationale alumnus en is een voorbeeldfunctie en ambassadeur voor jongeren om hen te stimuleren hun ruimtevaartdroom daadwerkelijk waar te maken.”

Programma:

19u00: Verwelkoming door de decaan in auditorium Kepler
19u10: Voorstelling van de historiek en werking van de volkssterrenwacht door Koen Verstraeten
19u25: Voorstelling van ESERO met inspirerende voorbeelden en (3D-)video’s door Pieter Mestdagh
20u00: Uitreiking van de ‘Engineer of the Year 2023-award’ door de AIG voorzitter
20u10: Presentatie door de Engineer of the Year 2023 over activiteiten en innovaties bij ESA
20u45: Kort slotwoord
20u50: Start receptie, met korte rondleidingen in kleine groepen in de Volkssterrenwacht
22u30: Einde

Me dank aan de sponsor: