Finale De Meulemeester-Piotprijs, gecombineerd met bezoek aan het nieuwe Flanders Make gebouw in Kortrijk Inschrijven kan t.e.m. donderdag 13 juni 2024!
Afspraak op donderdag 13 juni 2024
Flanders Make, Graaf Karel De Goedelaan 16-18 8500 Kortrijk

Finale De Meulemeester-Piot

Lid / Niet-lid

De vierjaarlijkse De Meulemeester-Piotprijs heeft tot doel het wetenschappelijk onderzoek in de ingenieurswetenschappen aan te moedigen. Het bekroont de auteur van het beste doctoraatswerk op het gebied van de ingenieurswetenschappen.

Er zijn hiervoor uiteindelijk 4 finalisten geselecteerd:
– dr. ir. Dengwu Jiao, promotie 2021, bouwkunde
– dr. ing. Kris Hectors, promotie 2022, werktuigkunde-elektrotechniek
– dr. ir. Eva Loccufier, promotie 2022, materiaalkunde
– dr. ir. Jelle Wieme, promotie 2019, toegepaste natuurkunde

Voor de finale zijn we te gast in Flanders Make in Kortrijk, één van de drie co-creatie sites,  een complex die actieve ondersteuning biedt aan bedrijven in de maakindustrie om te kunnen evolueren naar de assemblageomgevingen van de toekomst. Dit is ook de thuisbasis van de onderzoeksgroep Industrial Systems Engineering (ISyE) van UGent die multidisciplinaire expertise bundelt rond het effectief en efficiënt ontwerpen, optimaliseren, beheren en valideren van verschillende productie- en logistieke processen binnen complexe fabrieksomgevingen.

Om 18u geven de vier finalisten elk een korte presentatie van hun doctoraatswerk, waarbij ze die avond dingen naar de De Meulemeester-Piotprijs (€ 2.500).

Rond 19.30 u gaat de jury in deliberatie en krijgen de aanwezigen ondertussen een presentatie/rondleiding en info over Flanders Make in het algemeen en de rol van ISyE meer specifiek.

Rond 20.30 u volgt een receptie, ons vriendelijk aangeboden door ISyE, en wordt de naam van de winnaar bekend gemaakt. De prijs wordt uitgereikt op de plechtige proclamatie van 28 en/of 29 september 2024.

Alleszins een interessante avond voor allen die op de hoogte wensen te blijven van de beste en meest vooruitstrevende onderzoeksthema’s die momenteel aan bod komen bij doctoraatswerken.

De activiteit is gratis voor onze leden en de sympathisanten van de deelnemers.

Inschrijven vooraf is, om praktische redenen, wel vereist.