Wie wordt de AIG Engineer of the Year 2024?
De AIG en de Faculteit Ingenieurswetenschappen en Architectuur huldigen elk jaar een alumnus of alumna die recent een belangrijke innovatie of prestatie realiseerde. Dinsdag 24 september wordt de AIG Engineer of the Year 2024 in de bloemetjes gezet, gevolgd door een receptie.

Alumna Mieke Fordeyn werd verkozen tot Engineer of the Year. Zij studeerde in 1993 aan de UGent af als burgerlijk bouwkundig ingenieur en is vandaag nog steeds aan de slag bij haar eerste werkgever, als Director International Department bij Jan De Nul Group. Jarenlang werkte en woonde ze in Dubai en Singapore, om een kleine 10 jaar geleden terug te keren naar de heimat en internationale projecten aan te sturen.

De jury verkoos haar uit 21 genomineerden en omschrijft haar als volgt: “Mieke Fordeyn werd verkozen omwille van haar profiel als breeddenkend ingenieur en manager in een technisch-commerciële functie binnen een bedrijf dat wereldwijd opereert, omwille van haar engagement rond STEM in scholen en haar internationale carrière in de bouw/baggersector. Kortom Mieke Fordeyn heeft een ingenieursprofiel dat de keuzes van de voorbije 6 jaren verder aanvult en versterkt … en daarom voor AIG een waardevolle ambassadeur van het ingenieursberoep is.”

Programma:

18u00: Ontvangst en registratie

18u30: Rondleiding

19u15: Verwelkoming door de decaan
19u30: Keynote speaker (professor Evert Lataire, UGent)
Uitreiking van de ‘Engineer of the Year 2024-award’ door de AIG voorzitter
Presentatie door de Engineer of the Year 2024