Lezing: AI en Robotica: toekomstvisie vanuit academische en industriële invalshoek
Vond plaats op dinsdag 27 maart 2018 - 19:30
iGent Tower, Auditorium I, Technologiepark-Zwijnaarde 15, 9052 Zwijnaarde
€ 0,00 (leden en familie) - € 20,00 (niet-leden) - Gratis voor AIG-leden, ie-net leden, personeelsleden en studenten van de faculteit en IVPV/UGain alumni en voor genodigden

Slides:

Francis wyffels (UGent-imec)

De recente hype rond artificiële intelligentie (AI) valt niet te ontkennen. Recordbedragen worden neergeteld voor AI start-ups, overal duiken futuristische toepassingen op en doemscenario’s over de ondergang van de mensheid gaan de ronde.

Maar hoe zit het met onderzoek naar AI aan onze UGent? Reservoir Lab (nu onderdeel van IDLab) maakte al snel naam in de AI wereld door onder andere twee maal een belangrijke data science wedstrijd te winnen. Veel alumni van IDLab werken momenteel bij Google Deepmind of andere prestigieuze AI labo’s. Prof. dr. ir. Francis wyffels (IDLab) doet onderzoek naar AI toegepast op robots en zal ons zijn visie geven uit academische hoek.

Als tweede spreker uit de industriële wereld hebben we ir. Jonathan Berte uitgenodigd, CEO en oprichter van Robovision. RoboVision is een jong en innovatief bedrijf met een team van AI experten. Hun intelligente steksteekmachines voor het planten van allerlei bloemen zijn wereldtop.

Programma van de avond:
19:00u: verwelkoming met sandwiches
19u30: Lezing Francis wyffels
20u00: Lezing Jonathan Berte
20u30: Netwerkreceptie met demonstraties

Er zal ruimte zijn voor enkele vragen uit het publiek. Na de lezing bent u van harte uitgenodigd op de netwerkreceptie, verzorgd door de studenten van CenEka.

Deelname is gratis voor AIG-leden, ie-net leden, personeelsleden en studenten van de faculteit en IVPV/UGain alumni en voor genodigden, maar inschrijven is verplicht.