Publieke lezing eredoctor Bert Weckhuysen
Vond plaats op donderdag 21 maart 2024 - 17:00
Auditorium 1, iGent, Tech Lane Ghent Science Park, Campus Ardoyen, Technologiepark-Zwijnaarde 126, 9052 Zwijnaarde

Professor Bert Weckhuysen is een toonaangevende hoogleraar in de Anorganische Chemie en Katalyse aan de Universiteit Utrecht. Hij wordt beschouwd als één van de grondleggers van de in-situ spectroscopie van heterogene katalysatoren. In zijn onderzoek richt hij zich centraal op de ontwikkeling van structuur-activiteitsrelaties op het gebied van heterogene katalyse en materiaalkunde. Dat onderzoek speelt ook een grote rol in de vergroening van de chemie. Professor Weckhuysen is er immers sterk van overtuigd dat chemie de sleutel is om te transformeren naar een meer duurzame samenleving. Het werk van professor Weckhuysen is bekroond met vele wetenschappelijke prijzen en onderscheidingen, waaronder de Spinoza prijs, de hoogste wetenschappelijke onderscheiding in Nederland.

De lezing zal in het Engels doorgaan en wordt gevolgd door een netwerkreceptie: van harte welkom!

Meer info en inschrijven: https://event.ugent.be/registration/lectureweckhuysen17halumni