Tentoonstelling Ferro Non Ferro
Tentoonstelling Ferro Non Ferro Inschrijven kan t.e.m. dinsdag 20 februari 2024!
Vond plaats op dinsdag 20 februari 2024 - 18.45 u
Industriemuseum Gent Minnemeers 10, 9000 Gent

Tentoonstelling Ferro Non Ferro

Leden en partner

Niet-leden

Ferro Non Ferro is een “ijzer”-sterke expo, rond de evolutie van de  metaalindustrie in België. Het dompelt je onder in een boeiende wereld waarin heel veel ingenieurs uit onze faculteit terecht kwamen. Maar nog steeds zijn diezelfde ingenieurs de drijvende kracht achter de recentste ontwikkelingen, om onze bedrijven aan de top van de metaalnijverheid te houden.

Programma:

18.45u – 19.00u: Ontvangst
19.00u – 20.00u: Academisch gedeelte

Verwelkoming door prof. dr. ir. Filip De Turck, voorzitter AIG

Sprekers:

• ir. Roland Van Haudenhuyse: Nostalgie in het Industriemuseum
  • Robin Debo (ETWIE: Expertisecel voor Technisch Wetenschappelijk en Industrieel Erfgoed): De ingenieurs in én als ingenieus industrieel erfgoed
  • dr. ir. Kristof Verbeeck (projectleider “Steelanol” AM Gent): Het decarbonisatietraject van ArcelorMittal Gent
  • prof. dr. ir. Karen Hemelsoet: Lopend metaal-onderzoek aan de UGent

Slotwoord door prof. dr. ir. Patrick De Baets decaan van de faculteit